Begroting 2021

Taakvelden

3.4 Economische promotie

x € 1.000

Realisatie
2019

Begroting
2020

Begroting
2021

Begroting
2022

Begroting
2023

Begroting
2024

Lasten

5.727

4.379

4.122

3.762

3.703

3.627

Baten

-4.584

-3.611

-3.611

-3.330

-3.330

-3.330

Mutatie reserves

192

0

-67

-49

0

0

Saldo

1.334

768

444

383

373

297

Toelichting vaste taken

Tot dit taakveld behoren promotionele activiteiten gericht op het aantrekken van nieuwe bedrijvigheid en instellingen, nieuwe werkers, toerisme, toeristenbelasting. Voor Stichting Eindhoven marketing (€ 0,9 miljoen) en Stichting GLOW (€ 0,8 miljoen) is budget beschikbaar. Daarnaast is budget voor Eindhoven evenementen / Off brand (€ 0,6 miljoen) en Eindhoven traditie / Off brand (€ 0,4 miljoen) geraamd. Aan de opbrengstenkant zijn aan toeristenbelasting (€ 2,8 miljoen) en aan pachten van reclameborden (€ 0,8 miljoen) inkomsten geraamd. De indicatoren voor het aantal toeristen zijn als gevolg van corona naar beneden bijgesteld. De bijbehorende opbrengsten zijn niet naar beneden bijgesteld in afwachting van informatie over een eventuele rijkscompensatie voor 2021. Daarnaast is de systematiek voor de inkomsten toeristenbelasting dat voordelen ten gunste van de reserve citymarketing komen maar eventuele tekorten ook ten laste van de reserve citymarketing gaan.

Toelichting financiële mutaties

Kaderbrief: conform de afspraken uit het coalitieakkoord incidentele intensiveringen voor het versterken van het vestigingsklimaat (€ 0,25 miljoen in 2021 t/m 2023). Dit wordt ingezet op het bijdragen aan de economische transformatie en herstel van wijkcentra, radialen en de binnenstad, als onderdeel van de versterking van het vestiging- en leefklimaat.

Deze pagina is gebouwd op 09/22/2020 21:57:31 met de export van 09/22/2020 21:46:44